2014. március 17., hétfő

Gerinctréning hétvége...

Túl a felén...már csak két alkalom és vizsga. Hát, nem könnyű, az biztos. Nagyon tetszik, nagyon szeretnék vele segíteni, megtanulni rendesen, hogy át tudjam adni a vendégeknek, mindazt, amit a szemlélet nyújt. De ez is olyan lesz azt hiszem, hogy az ember egy életen át fejleszti magát, az is kevés. Mert a gerincünk mint olyan, ezer millió dolgot rejt.:)


Szó volt a hétvégén a túlsúlyról, akik a gerinctréningen speciális csoport. Sokan, akiknek túlsúlyuk van, a zsírégető edzést választják ki a termek millió órája közül. Ha szerencséjük van, zsírégető edzést kapnak, ami arról szólna, hogy az óra végére nagyon izzadnak, de oxigén jelenléte mellett végezték a mozgást, így nem lihegnek, jól érzik magukat, a pulzusuk nem szökik fel az egekben, hanem a számukra ideális tartományban mozog. De lássuk be, kevés ilyen zsírégető edzés van, sokkal inkább átmegy már mindenhol ez az óratípus állóképességi edzésbe, ami számukra nem megfelelő, mert nem az a cél.

A gerinctorna azért megfelelő számukra, mert egyrészt sikerélményük lesz, ami nagyon fontos, hiszen általában úgy állnak neki egy nagyobb diétának, hogy lelkileg a béka feneke alatt vannak, hogy elhíztak, nem érzik jól magukat a bőrükben...stb. A tréning magas kalória felhasználással jár, aki nem hiszi, jöjjön el majd egyszer hozzám, ezenkívül ízületkímélő, ami borzasztóan fontos több 10-20 kg feleslegnél. Nem gyors, vagyis kardiálisan követhető és hatékony. Vagyis, aki teheti, túlsúllyal vagy anélkül, bátran járjon gerinctréningre!

A Kismamáknak is ajánlott, mert fontos, hogy a gerinc statikája rendben legyen. A szakirodalom azt írja, 12. hétig nem szabad sportolni, de az az igazság, mire beigazolódik egy áldott állapot, már alapból 6-8-9 hetes a kismama, nehéz ezt véleményezni, de a szakirodalom ezt írja. 7. hónaptól nem szabad nyújtani, 8-9. hónapban a légzéstechnika elsajátítása a legfontosabb feladat. Kismamáknak az alsó végtagok izomgyakorlatai visszapréselik a vért a szív fel, ami nagyon jó. Mobilizáció és elongáció is nagyon jól esik. A súlygyarapodás, még ha nem is sok, az ízületeket terheli, ezért az ízület védelem is nagyon fontos.

Gyermekek gerinc tréningje...kezdetektől fogva. Piciknél játékos formával. Vagyis bugyuta játékok helyett mászókát, gyűrűt vegyünk neki ajándékba. Fontos időszak még, mikor óvodából-iskolába megy illetve a serdülőkor. Ezekben az időszakokban is érdemes a gerinctornát elsajátítani, mert sokat segíthet.

Én azt gondolom, a gerinctréning egy kötelező jó kéne, hogy legyen minden ember életében. Aki még nem próbálta, az tegye meg, nekem a master classok is óriási élményt nyújtottak.:) Ha pedig úgy alakul, várlak szeretettem a saját óráimon is majd. De egyenlőre, sok sok drukkot kérek, hogy sikeres vizsgát tegyek!