2014. február 28., péntek

Mozogni változatosan...

Bizony, szerintem nagyon fontos, hogy ne mindig ugyan azt a mozgást végezzük. 
Legyen színes és megunhatatlan a heti edzéstervünk.
Én előző héten úsztam pénteken, ma bicajoztam...jól estek! Minden mozgás mást kelt életre benned, máshogy mozgat meg. Ne ragadjatok le egynél!:)
Persze legyenek kedvenc sportotok, de merjetek kipróbálni újakat is!

2014. február 25., kedd

Magos, mascarponés-sajtos batyu

Saját találmányunk most ez a finomság.
Amicával ketten vettük szemügyre, hogy mi van itthon és abból mit lehet kisütni!:)

Így született:


Hozzávalók:
25 dkg mascarpone krémsajt
25 dkg tönköly fehérliszt
10 dkg kókuszzsír
ízlés szerint só
bármilyen sajt (nálunk füstölt)
magok: lenmag, napraforgó és szezám
1 tojás sárgája a kenéshez

Először is, tésztát gyúrtunk a krémsajt, liszt, zsír és sós keverékből. Nagyon örültünk, mert szépen összeállt, jó állagú tészta lett. Utána 10 felé csipkedtük, kis gombócokat csináltunk (nagyjából 6 dkg lett egy). Kilapítottuk, beletettünk egy vékony szelet sajtot (ízlés szerint mehet bármi bele!), feltekertük, megkentünk tojás sárgájával, megszórtuk a magkeverékkel és betoltuk előmelegített sütőbe 200 fokra, ahol 20 perc alatt csodaszépen megsült. Ennyi volt, nem kell sok hozzávaló, egyszerű, gyors és finom!:)

Jó étvágyat kívánok!

2014. február 24., hétfő

Magvak... fontosak-e a szervezetnek?

Őszinte leszek, anno a diétám alatt nem fogyasztottam magokat, mert csak azt vettem számításba, hogy nagyon magas a zsírtartalmuk...de a fehérje is, továbbá egészségesek, magas a vitamin és ásványi anyag tartalmuk, így egy ideje bizony emiatt is, az étkezéseim részévé váltak.


Az olajos magvak az agyunkat is serkentik, illetve a hangulatunkat is javítják! Csökkentik a betegségek előfordulását (rák, szívbetegségek, krónikus betegségek, stb.), segítik megelőzni az elhízást, emelik az energiaszintet és állítólag lassítják az öregedést.

Ami fontos, mindig a natúr magvakat válasszuk, soha ne a sózott verziót!!!

Az én első számú kedvencem a kesudió...
"A kesudiónak kiemelkedő egészségügyi hatásai vannak. A kesudióban található legfontosabb vitaminok, elemek: B2, B3, B6, vitamin, biotin, folsav, jód, mangán, magnézium, kálium, kalcium, vas, szelén és cink. A kesudió gazdag B vitaminokban, melyek segítenek az idegek és izmok megfelelő működésében, és szabályozzák az étvágyat. A kesudió természetes jódforrás, melyet azért érdemes a jód pótlása céljából fogyasztani. A kesudió gazdag magnéziumban, ami idegesség esetén nyugtatóan hat, egy komoly vizsga előtt elrágcsálni egy marék kesudiót mentőöv lehet. A kesudió gazdag cinkben, ami az immunrendszer helyes működéséhez szükséges. A kesudió gazdag kalciumban, a csontok építőkövét jelentő ásványi anyagban. Éppen ezért a csontritkulás megelőzése céljából is fogyasztható a kesudió. Emellett gazdag vasban, mely a vashiánnyal küzdők számára nyújthat megoldást. A kesudió tartalmaz olyan zsírsavakat, melyek a koleszterin szintet csökkentik. A legújabb kutatások a kesudió fogyókúrára gyakorolt jótékony hatásáról számolnak be, miszerint a rendszeres kesudió fogyasztás csökkenti az éhségérzetet, ezáltal kevesebbet eszik a fogyni vágyó."


A másik kedvencem a dió...
"Hippokratész volt az első, aki írásba foglalta a dió gyógyhatását, és kiemelte féreghajtó, gilisztahajtó voltát. A régi görögök és rómaiak is használtak diókivonatot bőrgombásodás és más bőrfertőzések ellen. Sőt, még halálos mérgek semlegesítésére is felhasználták. Tanninokban és polifenolokban gazdag, nem is beszélve a többszörösen telítetlen zsírsavakról. Húsz gerezd dió kb. 2 gramm omega-3-zsírsavat (alfa-linolénsav) tartalmaz, melynek szívre gyakorolt jótékony hatása felbecsülhetetlen. A dió csökkenti a vérnyomást, gátolja a vérrögképződést, javítja az érfalak rugalmasságát, és gyulladás gátló tulajdonságai is vannak. A cukorbetegségre hajlamos egyéneknél az omega-3 fokozott bevitele javíthatja az inzulinképződést, így csökkentve a cukorbetegség kockázatát. Ezen okból kifolyólag cukorbetegek is fogyasszák bátran: nem növeli a vércukorszintet."


És bizony a földimogyorót is szeretem...
"A földimogyoró magja vitaminokban gazdag, egészséges táplálék. 40-50 százaléknyi, értékes olajat (benne olajsavgliceridet illetve linolsavgliceridésztert) tartalmaz, emellett pedig jelentős a fehérjetartalma is, ami különösen a vegetáriánus táplálkozás híveinek nyújthat nagy segítséget, az állati eredetű fehérjéket helyettesítve. Az élelmiszeripar a magot lisztté őrölve is felhasználja.. A magból hidegen préselt olaj az olívaolaj használati értékével vetekszik. Értékes összetevője a B-vitamin, az antioxidáns E-vitamin és a fitoszterol, amelynek gyulladáscsökkentő hatást tulajdonítanak. DE, a földimogyoró az arra érzékenyek számára súlyosan allergizáló hatású, légzészavarokat okozhat, sőt, anafilaxiás sokkot, életveszélyes állapotot is előidézhet. Az egyik leggyakoribb allergén!"


Nagyon jó választás még tökmag, lenmag, szezámmag, fenyőmag, napraforgómag...ezeket salátákhoz, sültekhez, tésztába, kenyérbe, akár panírozáskor is használhatjátok! Sokan ezekből a magokból liszteket is készítenek. Én lenmagból szoktam lenmaglisztet, szezámmagból, szezámlisztet és ezeket teszem az itthon készített kifli vagy zsemle tésztámba. De, ezeket a magliszteket érdemes szerintem más lisztekkel vegyíteni, mert önmagukban erőteljes, karakteres az ízük. Hozzáteszem például a paleosok önmagukba használják őket. 

Kísérletezzetek tehát kedvetekre, de egy biztos: Fogyasszatok magvakat, de természetesen ezt is okosan, módjával!

2014. február 23., vasárnap

Mert mozogni jó...


Nem egy napon, de aktívan.:)
Péntek: úszás, szombat: 6,5 km futás, ma bicajozás és 5 km futás!:))