2010. március 25., csütörtök

Beszéljük a Lenmagos kenyérről, utána néztem!

Nővérem javaslatára vásároltam lenmagos kenyeret, azt mondta nagyon gazdag rostban, egészges és finom. Kipróbáltam, azóta csak azt vesszük, esszük:) Finom, és sokat segít a jó emésztésben és anyagcserében is nálunk. Ez tapasztalat, most utána olvastam, mire jó még:


Mi a helyzet a lenmaggal?


A dél-afrikai felmérésben nyilvánvalóan a halban található omega-3 olajok játszották a fő szerepet. Ezenkívül azonban a lenmag is jelentős védelmet nyújthat. Ezek a kis barna magok nemcsak hogy rákellenes LNS-t, azaz más omega-3 olajok építőanyagát tartalmazzák, hanem egy speciális rostot, a lignant is. A testünkben a ligna-nok az ún. mammalian lignanokká alakulnak, melyek segítségével a mell-, vastagbél- és prosztatarák megelőzhető. A laboratóriumi kísérletek azt mutatták, hogy a lignanok megakadályozták az új daganatok képződését, míg az LNS lassította a már meglévők növekedését. A kettő kombinációja pedig a melldaganatokat kevesebb mint a felére zsugorította a patkányok esetében.
S van még egy előnye a lenmag fogyasztásának - segítségével a testünk 75-80-szor annyi mammalian lignant tud előállítani, mint akkor, ha valamilyen más, lignanban gazdag ételt, például szárazbabot eszünk.
Francia kutatók 3 évig figyelemmel kísértek 120 mellrákos beteget. Ez alatt az idő alatt kiderült, hogy azoknak a nőknek, akiknek a mell környéki sejtjeiben több LNA volt, a rák jóval kevésbé terjedt át más testrészekre. A mellrák ötször olyan valószínűséggel képezett áttételt akkor, ha az LNS szintje alacsony volt.
Most, hogy már tudományosan is meg tudjuk magyarázni a lenmag jótékony hatását, könnyű belátni, hogy miért értékelték már évezredek óta olyan nagyra ezt a növényt és a belőle készült olajat az emberi társadalmak.
Forrás: www.omega3wellness.hu


Lenmagos kenyér és más kenyerek:



A kenyerek közül egészségünk megőrzésében a rozs-, korpás-, lenmagos-, grahamlisztből vagy tönkölybúzából készült kenyérnek van jelentős szerepe. Magas vitamin-, ásványi anyag-, rost tartalmúknál fogva értékes élelmiszereink. A tönkölybúzából készült kenyér fehérjetartalma ráadásul a többi kenyérhez képest szervezetünk számára jobban hasznosítható, a lenmagos kenyér pedig magas esszenciális zsírsavtartalma miatt értékes.

A burgonyás-, kukoricás-, magos kenyerek kalóriadúsak és fehérliszt az alapjuk, ezért ezek ritkán szerepeljenek az étrendünkben.
Forrás:www.harmonet.hu


EZT SEM SZABAD ELFELEJTENÜNK, NEM SZABAD EBBŐL (lenmagos kenyér=magos kenyér) SEM KG SZÁMRA FALNI, NAPI 3-4 SZELET VISZONT SZERINTEM BEILLESZTEHTŐ A DIÉTÁBA! :)

Aki követte a diétámat az tudja, hogy én mindig reggel ettem "kenyérféléket", du. este már abonetett, puff rizst. Reggel viszont főleg magos-rozskenyeret, vagy sima rozskenyeret, de volt, hogy zsemlét, kiflit. Nekem is belefért az az 5-7-10 dkg kenyér és szépen lefogytam. A hangsúly azon van, hogy mikor eszed, és hogy mennyit eszel!!!:)

Mindenre szükségünk van, tény én elhagytam a tésztát, a rizst, a krumplit, édességet...de ezeket fogyasztva is le lehet fogyni. Én kiváltottam. De ha ugyveszem ettem tésztát is kenyér formájában, krumpli is zöldség, én mással válottam ki. Rizs kcal tartalma viszont nagyon magas, tévhit, hogy diétás étel! édességet fagyira redukáltam, néha pici csokira! :)

DE A LÉNYEG AKKOR IS AZ, HOGY MIKOR ÉS HOGY MENNYIT ESZEL!!!!!!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése