Epres túrótorta


Roxa Anyánk receptje alapján készítettem el mai édességünket, "Nonósítva".... Isteni lett!:)))

http://jegeskave.hu/naplok/11/egy-laikus-gasztroblogja-kaloria-szamolas-jegyeben/epres-cirkusz

Roxa így kezdte:
Megsütöttem a Tiramisu II tésztáját. (http://jegeskave.hu/naplok/11/egy-laikus-gasztroblogja-kaloria-szamolas-jegyeben/tiramisu-ii)

Én Nonó féle light piskótát csináltam, vagyis, 3 tojás, 3 evk. tk rozsliszt és 1 evk. édesítőből. Fehérjét kemény habbá, bele édesítőt, sárgája és kanalanként a liszt, a legegyszerűbb és legfinomabb piskóta a világon!:)

Majd: kakaópor...én legközelebb ezt nem teszek rá szerintem, mert nekem ettől kesernyés lett a sütim.:( Szerintem rossz minőségű a kakaóporom, vagy nem tudom, de ez az egy nem ízlett a sütiben...

Roxa:
Epres túrókrém:
-20 dkg fagyasztott epret
-1 evőkanál folyékony édesítőt
-15 dkg natúr joghurtot
beledobtam az álló turmixgépbe.

Én 20 dkg friss eperből csináltam ugyan azt!:) majd túrós masszával össze és a Roxa által szépen levezetett étkezési zselatint is beletettem.

Tetejére, kb. 10 dkg epret vágtam és zselatin került:))

Nekem 8 normál, szép szelet jött ki, és egy szelet 129 kcal lett!:)))

Nekem több lett kcal-ban, mert én félzsírós túrót vettem.

Családtagoknak: Anyunak nagyon ízlett (ő is kcal számol, és nagyon ügyes!!), Ritus kiérezte az édesítőt...nem tudom, nekem már annyira nincs különbség...vagyis van, én már a túl édes cuccokat nem is tudom megenni, és az édesítőt már soha nem érzem ki ezekből a sütikből, szerintem nagyon finomak. Én megszoktam már teljesen és a tk rozslisztet is kezdem, már nem is kell a rétesliszt.

"Rossz" megszokás a cukros, lisztes süti. Én szeretnék áttérni az egészségesebb ételekre, Ádus félig meddig partner is!:)) Más az íz, de ettől még nem rossz, csak más. Meg lehet szokni, mert ez is finom!:)

Én pl. régen mindig Fantát ittam...ma már nem bírom, mintha cukrot innék! Hát igen ez is az elmúlt egy év hatása!:)

Képmutatás lenne, ha itt nem jegyezném meg, hogy egy tiramisu, egy mézes-krémes, egy somlói mai is nagy kedvenceim...én azt próbálom elérni, hogy ha már én sütöm, én csinálom, akkor az készüljön egészségesebben. Szánok rá időt és energiát, segít nekem Roxa is, akkor miért is ne??? Elég az a sok mesterséges cukor, ami pl. benne van a joghurtba stb. és megesszük, legalább amit én magam készítek legyen kicsit lightosabb!:)

Megjegyzések

  1. Szia Nonó!
    Jól néz ki a süti! Ügyi vagy! :)
    A tk rozslisztben mit jelent a tk rövidítés?

    Köszi

    Judit
    (debrecen)

    VálaszTörlés
  2. Ja és milyen fajta édesítőt használsz és hol szerzed be? Köszi!

    Judit

    VálaszTörlés
  3. Szia:)

    tk=teljeskiörlésű, és édesítőből a legolcsóbbat amit a tescoba veszek:))

    puszi:)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény