Karácsonyra, mit készítsünk?

A nagy kérdés....

Nálam fontos szempont, hogy finom legyen, de azért amennyire lehet ne olajban tocsogó, nagyon zsíros vagy lisztes, cukros ételt tálaljak.:))

Semmi nagyon extra dologgal nem készülök...

Sütiket már tudom: kókuszgolyó, rafaello golyó, tejfölös püspökkenyér, vakondtúrás torta és tiramisu. Illetve sütök kuglófot is, de azt mindig magunknak, reggelire.:))

Ebből a kókuszgolyó már fent van a blogon, bár most újítok picit, a rafaello és a püspökkenyér nekem is új, Karira sütöm először.
Mindkettőt amennyire tudom lightosítom.:)

A torta és a tiramisu az rendes recept csak cukor helyett xilitet használok, tejszínből zsírszegényet, kakaóporból cukormenteset, fehérliszt helyett tk. tönkölylisztet.
De pl. mascarponéból a szarvasit, mert úgy az igazi és rendes babapiskótát
(a kereket, mi azt szeretjük jobban) amin nincs plusz cukor réteg.
Vagyis odafigyelek, de szeretem megtartani bizonyos ételek valós ízét.

Ilyenkor mondom mindig, végig kell gondolni és igenis lehet úgy egészséges finomságokat készíteni, hogy megmarad a várt, finom ízük, mégsem áll egy süti alaphangon 20-30 dkg porcukorból.

De, ha mondjuk igen (mert nem te sütöd, főzöd vagy nem tudod másként megoldani) és megkívánod, akkor is eszel belőle egy darabot, vagy pár falatot, hisz Karácsony van, bajod nem lesz belőle.

Ha teheted akkor süss-főzz (másnál is ha van választási lehetőséged) OKOSAN, ha nem, akkor pedig tarts mértéket!:)

Az előételt az már tudjuk, hogy tatárbeafsteak lesz, Apa módra.:) Lesz hozzá fehér, rozs és tk. toast kenyér is... hogy mindenki megtalálja amelyiket szívesen fogyassza (senkitől nem várhatom és nem is várom el, hogy ne azt egye amit szeretne) és persze rengeteg zöldség: paradicsom, uborka, hagyma, csípős és édes paprika.:)

A főétel még kérdéses, de már kezd összeállni a fejemben.
Ha megvan, mindenképpen megosztom veletek.:)))

Jó készülődést!:)

Megjegyzések

  1. Én lightos túró torta az biztos, gondoltam én is kókuszgolyóra mert gyors és sok van belőle és kisfiam is segít készíteni,meg túró rudira gondoltam mert régen ettem, de azt csak itthoni csemegének nem karira.. up. csokival :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény