Étkezési szokások.:))

Többen kérték már, hogy írjam le, mivel, hogyan etetem a Lányaimat.

Lehet meglepődtök majd, mert semmi különleges. Sőt....

Nálunk is hiszek a mindent lehet módjával elvben. Éppen ezért, mert ehetnek csokit is és ha arról van szó sós nasit is, nincs hiányérzetük. Mikor egy egy főétkezés után azt mondja Ami, hogy kér édességet, az nála 1-2 kis piskóta tallért jelent vagy egy túrórudit. 

Szerintem fontos, hogy a főétkezések meglegyenek. Nálunk van tízórai és uzsi is, napi 5 étkezés. Akkor gyümölcs, keksz, könnyebb szendvics, tejtermék a menü. 

Én tönköly fehérlisztel készítek minden süteményt. Ha xilit kerül bele, akkor Panci még csak keveset kap belőle. Bár nem édes szájú egyik gyerek sem, sütiből max. 2-3 falat és elég nekik. Xilittel Pancinál óvatos vagyok, hasmenést okozhat, persze nem is adnék neki annyit, de majd 1,5-2 évesen. Aminak soha nem volt egyébként tőle semmi baja.

Nagyon hiszek abban, hogy ha a gyerek eszik rendesen, MINDENT, amire szüksége van a megfelelő fejlődéshez, nem lesz semmiben hiánya és nem fog megenni egy ültő helyében egy tábla csokit, mert ki van rá éhezve.

Ebben hiszek a fogyi közben is, inkább naponta 1-2 kocka csoki, mint 1 hét után 1 tábla!!!!

Persze, az én gyerekeim sem angyalok, nehezen eszik (Ami) pl. a levest, de most elértem, hogy legalább a levét megeszi. Pankával ilyen gond még nincs, Ő jól eszik. Ami már bepróbálkozik, hogy ebéd helyett vaníliás karika, de nálam ebből még vita sincs! Szerintem Ami is tudja, hogy halott ügy, de azért próba szerencse! A gyerek ilyen...és ez így van jól, nekünk kell okosnak lennünk!!!

Meg kell tanítani a gyereket, hogy fontos a főtt étel, a napi többszöri étkezés, a tejtermék, a gyümölcs, de bizony lehet enni édességet is a megfelelő időben és mennyiségben. Mert úgy gondolom, hogy ez is beletartozik az egészséges életmódba! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény