2013. április 20., szombat

Minden, ami táplálkozás

Szuper előadáson voltam ma, ahol sok újat tanultam és sok minden még inkább egyértelművé és fontossá, világossá vált számomra. Szeretnék erről mesélni nektek...

Szóba került a legnagyobb hiba, amit a legtöbb fogyni vágyó elkövet. Ami nem más, mint hogy úgy szeretne a többség lefogyni, hogy nem eszik. A legnagyobb hiba ebben van, illetve a ch mentes diétában. Ezzel a kettővel külön-külön és együtt pedig főleg óriási nagy hibát követ el. Legfőképpen azért, mert lelassítja az anyagcseréjét, ami bekapcsolja a szervezet túlélő mechanizmusát (7 napon túl tartott rossz/ koplaló diétával bekapcsol!)és zsírraktározás kezdődik.:(

A másik, ami számomra szintén új adat, hogy a legtöbb nő nem túltáplálkozik, hanem alul és ezért nem fogy. Több esetről is beszámolt az elődadó (dietetikus) amikor is 120-130 kg-s nők keresték meg, akik mint kiderült 1000 kcal étrenden voltak, mégsem fogytak. 
Fentiek miatt nem fogytak...itt kezdődik a szaktudás, mert nem csökkenteni kell ilyenkor valakinek a kcal szükségletét (hova???), hanem növelni! Igen növelni, többet kell enni. Többször mondom, kérem ezt én is. Hogy enni kell!!!!! 
Ilyen esetben pl. vissza kell emelni a kcal-kat (adott esetben kiindulási kcal mennyiségre) megfelelő módon, újra felgyorsítani a lelassult anyagcserét és utána újra csökkenteni egy normális szintig. Természetesen ez már nem gyerekjáték, érdemes szakértőt, így dietetikust belevonni. Nem mindegy hogy, milyen módon, mivel emeljük a kalóriákat. 

A kulcs nem feltétlenül az 5 étkezésben van, sokkal inkább hogy 2-4 óránként kell enni, mert ekkor történik egy inzulin csúcs, amit ki kell elégíteni, így nem leszünk farkaséhesek sem és a szervezetünk is tudja végezni a dolgát.

!!!! Minden étkezés kiváltja, egy következő étkezés igényét az anyagcsere gyorsulásának irányába!!!

Ha mondjuk egy nap kétszer eszel csak, mondjuk 1200 kcal összesen, akkor annak a 70-75%-a a zsírszövetbe megy...nem mindegy!!!

Például ha valaki nem szeret reggelizni, mert nem éhes és emiatt ki akarja hagyni, az mindenképpen vegye rá magát, mert 2-3 nap után megszokjuk és ezzel is gyorsítani tudjuk az anyagcserét. Aki reggel korgó gyomorral kel, annak nagyvalószínűséggel megfelelően gyors az anyagcseréje! Persze ezt sem lehet általánosítani!

Érdekesség még, a látvány illetve a valódi fogyás. A látvány fogyás az izomból történik, testzsír nő, kilók is csökkenek. Általában fél év alatt vissza is jön. A valódi fogyás, testzsírból történik és 1 éven túl tartható. ha valaki 3 évig megtartja az már kialakult életmódváltás és biztosan nem jön vissza!:) Nekem jó hír!:)

Ami még érdekes, de fontos, hogy a ch a legfontosabb energiaforrásunk, testsejtjeink 90%!!!-a ch függő sejtek. Diétázok 50-55% a diétában ch kell, hogy legyen...nem mindegy milyen ch...de erről és a többi fontos tápanyagról, továbbá az energiaigényről és a különböző számítási módokról holnap!:))

Érdekesség: Volt egy Vendége az Előadónak, aki 30 kg-t fogyott, így 60 kg lett. Utána kereste fel, mert nem tudott szinte menni sem, annyira gyenge volt, taxival közlekedett és a székről nem tudott támaszkodás nélkül felállni...stb. A testzsír %-a 50  fölött volt.:( Az összes izom, mint olyan eltűnt a testéből, koplalt, így fogyott le. Hosszú és kemény életmódváltás, segítség után, normál szintű lett a testzsírja és 61 kg körüli a súlya...de szerencséje volt, bele is halhatott volna.

Okosan, mindig ezt mondom, ezt kérem...mindenki szeretni egészséges lenni és szép, de mindennek megvan a módja. Adj időt magadnak és a testednek! Okosan, egészségesen és tartósan!!!!:)

1 megjegyzés: