2013. szeptember 11., szerda

NonóKalács

Amica fonott kalács függő...felnéztem Barbi oldalára ahol leltem Csíkos kalácsot, megmutattam neki és tetszett neki, így tegnap vacsira megsütöttem. Persze Nonósítva és őszinte leszek nem volt könnyű dolgoznom a tésztával. Kicsit ragadós volt a drága...de a végeredmény magáért beszél...

Barbi féle Kalács, ami szebb (nekem megrepedt a teteje) és biztos nem volt olyan ragadós: Csíkos Kalács

De nekem szempont a ckmentesség, kókuszzsír, tönkölyfehérliszt...ilyen lett:



Hozzávalók egy rúd kalácshoz: 

350 g tönkölyfehér liszt
1,5 dl langyos tej 
13 g élesztő (1/2 tk cukor)
75 g eritrit cukor
ízlés szerint vanília aroma
csipet só 
25 g kókuszzsír 
1 tojás 1
púpos evőkanál natúr kakaópor pici vízzel elkeverve
1 tojás sárgája a kenéshez



Elkészítés: 
Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd a kakaó kivételével hozzáadjuk a többi alapanyagot. Kézzel kidagasztjuk a tésztát, ha esetleg túl lágy lenne liszttel javítsuk. Kettévesszük a tésztát és az egyik feléhez hozzádolgozzuk a vizes kakaókrémet. Letakarva mindegyiket duplájára kelesztjük, kb. 1 óra. A világos tésztát kinyújtjuk, majd a kakaóssal is ezt tesszük. A világos tésztára téve a kakaós tésztát szépen feltekerjük és sütőpapiros tepsibe tesszük. Letakarva fél órát újra kelesztjük, majd tojássárgájával lekenve, előmelegített sütőben 180 fokon pirosra (kb. 25 perc) sütjük. A sütőből kivéve, forró vízzel átkenjük, majd konyharuhával leterítve hűlni hagyjuk.

Összesen: 1684 kcal/ 253g ch/ 43g zsír
Nekem 22 szelet lett belőle.
Egy szelet Kalács: 76,5 kcal/ 11,5g ch/ 1,9g zsír

100 g NonóKalács: 340,5 kcal/ 36,1g ch
(Érdekesség!!! Egy átlagos bolti kalács 100 g: 285 kcal/ 55g ch)

Nagyon ízlett mindenkinek!
Ádus szerint a NonóKalács egy átmenet a bejgli és a kalács között.:)


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése