Tejes kifli, okosan

Nálunk a család, főleg a gyerekek, nagyon szeretik a kiflit. Ezért szívesen sütök is nekik friss, meleget kifliket vacsira, ami persze marad reggelire és tízóraira is!

Az eredeti recept Barbi konyhájából van, de én ezt is szokás szerint átdolgoztam picit.:)


Hozzávalók:
25 dkg tönköly fehérliszt
25 dkg kilófaló liszt
3 dl tej (bele fél evőkanál cukor és 3 dkg friss élesztő) 
4 dkg kókuszzsír
2 evőkanál olívaolaj 
fél ek. só
1 egész tojás

Elkészítés: Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk. Egy óra alatt duplájára kelesztjük. Ezután én úgy szoktam, hogy 6,5-7 dekás kis gombócokat készítek a tésztából és azt nyújtom cikkekre és tekerem fel, nekem így sokkal szebben szoktak sikerülni. A tetejüket tejjel lekenjük és sóval megszórjuk. Letakarva még fél órát (én van hogy 1-2 órát is, had nőjenek) pihentetjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 22 percig sütjük.

Nekem ebből a mennyiségből 13 db, darabonként 5 dekás kiflik lettek!

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény