Te mit használsz?

...cukor helyett? Én kezdetekben mesterséges édesítőszert használtam, úgy gondolom a cukornál az is jobb és ha nem eszel-iszol meg belőle mérhetetlen mennyiséget, nem fog bajt okozni.

Ezután tértünk át a xilitre, amit én szerettem, de a család nem. Nagyon érezték a hűvös ízt, ami az étel ízlelése után jelentkezik. Ekkor tértünk át az eritritre...

Én őt szoktam venni:



 Hogy mit kell tudni erről a cukorpótlóról? Az eritritrit (vagy eritritol) egy természetes cukoralkohol, amelyet növényekből nyernek ki. Édesítő ereje kb. 3/4-e a hagyományos cukorénak, és ennek nincs utóíze. Vagyis csak éppen hogy egy ici-pici, de aki ebbe beleköt, az mindenbe. Én mindent ezzel készítek, ha nem árulom el, pl. mikor Vendégek jönnek, hogy ez nem cukor, akkor senki nem jön rá. 

A legjobb benne, hogy nulla a  kalóriatartalma. Ez nagy előnye például a nyírfacukorral szemben, ami csak 40%-kal tartalmaz kevesebb kalóriát, mint a hagyományos cukor.  Viszont, ha túl sokat fogyasztasz belőle, ez is okozhat kellemetlenségeket (hasmenés), de a nyírfacukor sokkal hamarabb. 

Nem okoz fogszuvasodást és gátolja a gombaszaporodást, így a candidások is nyugodtan fogyaszthatják. Ami az árát illeti, nem olcsó, de ez mint minden, persze ez is relatív. Én 1900-2000 Ft-ért szoktam venni kilóját, de már 1700 - 1900 Ft körül is beszerezhető.

Nálunk az eritrit vált be, csak ajánlani tudom nektek is.:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény