Egy kicsit a mozgásról…💪🏼

Ma egy kicsit a sportról szeretnék írni nektek. Mert a mozgás nagyon fontos. Persze, az étkezés fontosabb egy diéta során, de a mozgás az egészségünk, bőrünk, lelkünk, izmaink és még sorolhatnám mi minden más dolog miatt, nagyon nagyon fontos!💪🏼


Mivel első sorban akik most velem tartanak (nagyon sok levelet kaptam és ennek szívből örültem, mármint hogy követtek és velem együtt csináljátok❤️) fogyni szeretnének azt gondolom beszéljünk, a gyaloglás és futásról.


Sokan azt gondolják a futás mindenkinek jó. Ez nem így van. Nagy súlyfelesleggel többet ártunk, mint használunk. Különben a futást sem szabad „csak úgy” elkezdeni. Nagyon jó futótervek vannak az interneten, én is úgy kezdtem. Végül odáig jutottam, hogy hat hónap alatt lefutottam versenyen 8,2 kilométert. Én, aki soha nem szerettem futni, és nem is tudtam. De fontos, hogy nagyobb súlyfelesleg nélkül és már pár év rendszeres edzés után vágtam csak bele a futásba! 


Akiknek az első számú szempont a fogyás, azoknak az egyik legjobb, a megfelelő pulzuson való gyaloglás/mozgás. Mit jelent ez tulajdonképpen?


Ez a fajta gyaloglás, nem olyan, andalgós, lassú, “sima” séta. Ez a gyaloglás, gyorsgyaloglás és rád van szabva. 


Mit értek ez alatt? Meg kell találnod, hogy mi az a pulzus, az a jó pulzus, amin, ha gyalogolsz, akkor kb. 15 perc után izzadni kezdesz, de még tudsz beszélni, nem lihegsz és végig az edzésed során megfelelő oxigéned is van. Mert oxigénadósság esetén, már nem éri el a célját az edzésed, vagyis már nem zsírégető edzést csinálsz, nekünk pedig adott esetben ez a cél! Nagyon fontos, hogy a tényleges zsírégetés 30 perc után indul (ezt tartsd szem előtt!) így min. 60 percet kell ilyen módon gyalogolnod, heti 2-3-szor. Először menj ki 30 percet és mindig emeld egy kicsit, a lényeg, hogy pár alkalom után már rendszeresen, a min. 60 perc mozgás meglegyen!


De nem csak a gyaloglás, hanem például az általam tartott zsírégető edzések is kiválóan alkalmasak ha fogyni szeretnél (vagyis ha ilyeneket keresel neten, fitnesz termekben akkor biztosan zsírt fogsz égetni): CardioBOX, Hi-Lo aerobik (alacsony és magas intenzitás váltja egymást, koreografált órán) vagy éppen Cardio intervall vagy Tabata edzéseket. Én mindig úgy teszem össze ezeket az edzéseket, hogy megfelelő oxigén jelenléte mellett, de szaladjon rólunk a víz. Vagyis nem csinálunk 200 négyütemű fekvőtámaszt egymás után. Nagyon hiszek a Core típusú gyakorlatokban, minden tornán találkoznak pl. nálam a lányok ilyennel is. 


Az edzésekről rengeteget tudnék írni…legközelebb majd a GerincTréningről és a Core típusú órákról fogok…👌🏻

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény