Pár hétindító, vega étel…


🔹Paradicsomos-cukkinis lencsetészta

Hozzávalók:

- egy csomag vöröslencsetészta

- 2 dl. sűrű paradicsomszósz

- kis marék aszalt paradicsom

- 1 friss paradicsom

- fél kaliforniai paprika

- fél cukkini

- egy marék fagyasztott borsó

- egy nagy lilahagyma

- 3-4 nagy gerezd foghagyma


🍃 Fűszerek:

- 1 e.k. édes paprikapor

- 1 t.k. Himalája só

- néhány mozsártekerés borskeverék

- 1/5 t.k. gyömbér

- 1/5 t.k. csili

- 1-2 e.k zöldfűszer keverék


Előkészületek:


Alaposan megmostam mindent, és egyenlő méretűre felkockáztam őket. A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát felszeleteltem, és az aszalt paradicsomot is kis kockákra vágtam. Majd forralni kezdtem kb. 1 liter vizet a forralóban.


Elkészítés:

1, Egy közepes lábasban, olaj nélkül karamellizáltam a hagymát, 1-2 alkalommal felöntöttem egy pici vízzel, hogy ne kapjon oda, de azért még piruljon. Majd beleöntöttem egy jó liter, forrásban lévő vizet. Letakartam, hogy beinduljon a forrás.


2, Hozzáadtam a fűszereket, és a tésztát is, a lobogó vízbe. Kavargattam, nehogy leragadjon vagy odakapjon, fedő alatt főztem.


3, Amikor kb. fél úton járt a tészta, hozzáadtam a paradicsomszószt, a felszeletelt fokhagymát, és a zöldségeket is. Vigyáztam, hogy adjak még hozzá vizet, ha igényli, de ne is legyen leveses az egész. Ha túl sok lé maradt volna benne, akkor 2 e.k. krumplipehellyel szószosítottam volna.


4. Amikor puha volt a tészta, és a zöldségek is, levettem a tűzről. Fedő alatt pároltam össze az ízeket, hogy a hátralévő nedvességet magába szívja az étel.


🔹Paprikakrém

Hozzávalók:

4-5 db kápiapaprika

1 fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma

2 ek növényi joghurt

1 piros chilipaprika (elhagyható)


A fejkarikázott paprikát olajon, fedő alatt pár percig pároljuk. Hozzáadjuk a felkockázott vöröshagymát, belenyomjuk a fokhagymát. Ha megpuhul, megsózzuk. A kész elegyet turmixgépben összemixeljük a szójajoghurttal.


🔹Klasszikus padlizsánkrém:

Hozzávalók:

1 nagyobb padlizsán

1 nagy gerezd fokhagyma (összetörve)

2 ek olívaolaj

só, bors

A padlizsánt 20 percre 220 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Miután kissé lehűlt, lehúzzuk a héját, majd egy tálban botmixerrel összedolgozzuk a többi összetevővel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény