"Így fogyok Én" Aggie írása! :)

Így fogyok én

Az én történetem is úgy kezdődik, mint nagyon sokunké… Már gyerekkoromban is…

Mióta emlékszem túlsúlyos vagyok. Már 8 éves koromban arról álmodoztam, hogy én is csinos leszek egyszer. Az első fogyókúrámat 11 évesen kezdtem. Akkor 65 kiló voltam és 55 szerettem volna lenni.

Az elmúlt 17 évben folyamatos harcot vívtam magammal. Rengeteg módszert kipróbáltam én is, mint oly sokan: káposztaleves-kúra, level diéta, vércsoport diéta…

Sokszor és sokat fogytam, azért, hogy aztán visszaszedjem a leadott kilókat. Túlzás nélkül állíthatom, már több, mint 100 kilót lefogytam életemben.

Erre egyáltalán nem vagyok büszke!

“Természetesen” az én életemből sem maradt ki az állandó csúfolodás, a szégyenérzet a külsőm miatt. Egy idő után már inkább kihúztam magam a programok alól, hogy ne kelljen emberek közé mennem.

Belekerültem egy körforgásba. Ha fogytam, kinyíltam, jöttem-mentem, de ha híztam, akkor begubóztam egyedül és gyűlöltem magam.

A legutóbbi “diéta folyamom” 2008-ban kezdődött. Akkor nyáron 93 kiló voltam. Ha jól emlékszem egy fénykép kapcsán döbbentem rá, hogy mekkora is vagyok valójában.

Elkezdtem inni egy étkezés-helyettesítő turmixot reggeli és vacsora helyett, ebédre pedig csak valami könnyűt ettem. Azon a nyáron 18 kg-t fogytam. Aztán jött az ősz, a borongós idő, az ünnepek és sikerült 8 kg-t “visszadolgoznom”.

Tavaly februárban ismét elegem lett magamból. Visszanyúltam a régi jól bevált módszeremhez a vércsoport diétához.

Májusra 20 kilót fogytam, így lettem 63 kg. Ekkor már elég sok visszajelzést kaptam, hogy ne fogyjak tovább, ezért úgy gondoltam, hogy az alakformálásra helyezem a hangsúlyt, mivel én még nem voltam elégedett magammal.

Elkezdtem keresgélni az interneten és ekkor bukkantam nagyon sok információra a fehérje, szénhidrát, kalóriabevitel és edzés témakörben.

Ezek alapján újraépítettem az étrendemet. Elkezdtem intenzíven sportolni és számolni a bevitt tápanyagokat. Alapvetően már nem akartam fogyni, mégis augusztusra 57,5 kg lettem.

Mikor először mutatott a mérleg ötössel kezdődő súlyt, elsírtam magam. 10 éves korom óta nem voltam ennyi!

Az, hogy most az írásomat olvashatjátok annak köszönhető, hogy szeptembertől felhagytam az intenzív edzéssel és egyre többször engedtem meg magamnak egy kis kilengést. Hozzátartozik az is, hogy sajnos a stresszre hajlamos vagyok evéssel reagálni és egy elég stresszes időszak áll mögöttem.

A plusz súllyal persze újra visszatért az önutálat. Az elmúlt hónapokban ennek ellenére mégsem éreztem az erőt magamban a változtatáshoz.

Emiatt neveztem a versenyre. Úgy gondoltam, ha nyilvánossá teszem a küzdelmem, akkor az segíteni fog.

Eddig úgy tűnik, hogy ez bevált. Az idei évben valóra váltom a gyermekkori álmom és meg is tartom!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény