Táplálkozás a terhesség ideje alatt!

A magzat egyetlen táplálékforrása az anya, ezért a terhesség alatt elengedhetetlen a változatos és kiegyensúlyozott táplálkozás.

Tévhit, hogy kismamának kettő helyett kell ennie, csak arra kell figyelnie, hogy 15%-kal nő energiaszükséglete, így mindössze 200-300 kalóriával többet kell magához vennie. A terhesség alatt nem kell feltétlenül elhízni, hiszen optimális esetben 9-12 kg súlytöbblet jelentkezik, amelyben segítséget nyújt a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálékfogyasztás.

Az egészséges táplálkozás alapkritériumai a következők:

1. Tilos az alkoholfogyasztás és a dohányzás, valamint csökkentsük koffeinadagunkat! - se alkohol, se dohányzás és a napi 2 dl kávé sztem nem sok.

2. Elengedhetetlen a változatos táplálkozás!- mindent megteszek, hogy változatos legyen!

3. Gyakori legyen az étkezés, naponta legalább ötször!- ez megvan.:) Apa szerint olyan vagyok mint egy kisbaba, hogy ilyen gyakran eszek.:)

4. Egyszerre kevés mennyiségű ételeket együnk!- ez nem mindig sikerül!

5. Puffasztó ételek kerülése!- kerülöm a káposztát és a babot, borsót, engem főleg ezek puffasztanak!

6. Rendszeres tejfogyasztás!- ez megvan, sőt a napokban csak tejet innék.:)

7. Friss gyümölcsök, nyers saláták, főzelékek és párolt zöldségek fogyasztása minden nap!- nagyon figyelek, hogy minden nap egyek gyümit, zöldséget, főzeléket is heti 1-2 szer, párolt zöldségeket nem szeretem.:(

8. Zsírszegény húsokat tartalmazó ételek fogyasztása - baromfi és hal!- baromfit sokat, sertést is gyakran, halat sajnos ritkán!:(

9. Zsírszegény étrend, zsírfogyasztás csökkentése!- néha azért megkívánom a szalámit, kolbászt. Konkréten zsírosat: szalonnát, tepertőt stb. már régen ettem. Olíva olajat használok főzéshez, zsírszegény vagy maximum félzsíros tejtermékeket, 1,5%-os tejet és nagyon kevés margarint fogyasztok.

10. Sófogyasztás csökkentése, de mindenképp jódozott sót használj főzéskor!- a vese dolog óta figyelek mennyi sóval főzök, inkább sótlanul készítek mindent és Apa utána sóz magának.

11. Édesség és cukor mellőzése, mivel túlzott fogyasztásuk elhízáshoz és terhességi cukorbetegséghez vezet!- a cukrot mi legtöbbször term. édesítőszerrel pótoljuk már. Sütni szinte mindig azzal sütök, van itthon mindig édesítőszeres csoki, puding, de azért néha kell a Milka csoki is.:)))

12. Ne együnk mirelit készételek és tartósítószert tartalmazó ételeket sem. A mesterséges színezékek, tartósítószerek, édesítőszerek károsíthatják a magzatot.- erre is figyelek, elolvasom mi mit tartalmaz, de ezeket teljesen kizárni szerintem már nem lehet.

13. Kerülendő a fehér kenyér, illetve a fehér lisztből készült ételek (tészták) fogyasztása, hiszen ezek nagyon hizlalnak. Helyettük válasszunk teljes kiőrlésű lisztből készült ételeket!- ez a diéta óta tart, főleg tk, graham, rozsos kenyeret fogyasztunk mindannyian. Ha liszttel főzök-sütök akkor is graham, Norbi lisztkeverék, vagy tk. tönkölylisztet használok.

14. Köretként inkább zöldségféléket fogyasszunk a megszokott burgonya és rizs helyett!- én a húsok mellé gyakran készítek vegyes salátát, de ha azt nem, akkor savanyúságot mindig eszünk. Köretet is készítek mindig, mondjuk 3 evk. rizst vagy pár szem krumplit én is mindig elfogyasztok egy étkezésre.

Hiszem, hogy a szervezetnek minden kell, csak módjával.:)

Azt gondolom, hogy ha valaki mindezt ami fent olvasható, teljesen betartja (én azt mondom 70%-ban tartom be) akkor lehetséges, hogy 9-12 hízzon. Én azt mondom 14-16 kg súlygyarapodás teljesen normális egy terhesség alatt.

Ami még fontos szerintem az a mozgás és a pihenés!:)

Érezzük jól magunkat, élvezzük ki a 9 hónapot!:)

Amiről viszont kevés szó esik, az a szoptatás alatti súlygyarapodás. Én Amival is főleg akkor híztam, nekem akkor kell majd figyelnem. Pontosan tudom mit ehetek, azt is, hogy mikor és főleg, hogy mennyit, csakhogy ez nem ennyire egyszerű, amikor dolgoznak a hormonok és az ember mondjuk kívánós is! Meglátjuk!

Én próbálok tudatos lenni, odafigyelni, azért, hogy egészséges legyek, főleg amíg Pancsi a pocakomban van, hiszem az én egészségem az Ő egészsége is. Aztán pedig azért, hogy büszkék legyenek rám a Lányaim és Ádus is!:)

Felesleges számokba bocsátkoznom, hogy mennyivel lenne jó szülni menni és hazajönni...stb. Az úgy is alakul. Egy biztos, időt fogok adni a testemnek. Szeretnék edzeni, ahogy lehet, de ki tudja, hogy alakul. Mikor oda kerülök, már látni, tudni és érezni fogom mit bírok, mit bír a szervezetem.

Nekem a legfőbb a célom az, hogy mind a ketten egészségesek legyünk és ezért megteszem amit tudok!

Forrás:http://www.bulvaros.hu/cikk/ftb3h1/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény