NonóLinzer

Sokak kedvence a linzer...de mint tudjuk nem egy kalória és szénhidrátszegény sütiről van szó. Én kihoztam belőle amit tudtam, cukormentesítettem és minél egészségesebben szeretettem volna elkészíteni. Azt hiszem sikerült és annyira finom.:)))))

NonóLinzer...



Hozzávalók:
15 dkg tönkölyfehérliszt 
5 dkg. zabpehelyliszt (én daráltam)
10 dkg eritrit
ízlés szerint vanília aroma
csipet só 
10 dkg kókuszzsír
1 tojássárgája 
késhegynyi szódabikarbóna

Töltéshez: 42 g diabetikus eperlekvár

Csokimázhoz: 
13 g kókuszzsír
13 g natúr kakaópor
25 g eritrit (darálva)
0,2 dl tej (ettől lesz folyós)

Elkészítés:
A sót, eritritet, vanília aromát és a szódabikarbónát elkeverjük a lisztkeverékben, majd beleöntjük a langyosított kókuszzsírt, a tojás sárgáját és összegyúrjuk. A kész tésztát hűtőbe tesszük fél órára, hogy könnyebben tudjunk vele dolgozni. A hűtőből kivéve, lisztezett felületen átgyúrjuk, kisodorjuk, szaggatjuk (a a linzer karika egyik felének a közepébe kis lyukat teszünk), majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 180 fokon, 10 perc alatt megsütjük. Míg hűlnek, elkészítjük a csokimázat, melyhez a hozzávalókat csak összedolgozzuk. A kihűlt linzereket kenjük, mártjuk és visszahelyezzük a sütőpapírra. Én egy éjszakára a kamrába tettem, hogy megszilárduljon a csokimáz. Ha teljesen megkötött a csoki, nagyon könnyen le tudjuk választani a papírról.





Összesen: 1826 kcal/ 152g ch/ 124g zsír
Nekem 44 db lett, vagyis 22 töltött linzer.
Egy linzer: 83 kcal/ 6,9g ch/ 5,6g zsír

Megnéztem és kiszámoltam egy átlagos, cukros, olajos, fehérlisztes linzer:
100 g: 451 kcal/ 65,2 g ch

A NonóLinzerben 100g: 414 kcal/ 34,4g ch
Szerintem nem mindegy!:))) És nagyon finom!!!:D Persze csak módjával.:)


Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény