NonóTúrós batyu

Imádom a túrós batyut és mikor megláttam Barbinál, nagyon megkívántam.:) Így....megcsináltam a Nonó féle verziót.:)


Eredeti recept, természetesen Barbitól: Túrós batyu

Hozzávalók: 

250 g tönköly fehérliszt 
1,5 dl tej 
13 g élesztő (1/2 tk. cukor)
2 tojássárgája 
1,5 csapott evk. eritrit
2 evk. kókuszzsír 

Töltelék: 
250 g zsírszegény túró 
2 tojás fehérje 
1 tojássárgája 
1,5 evk. eritrit
1 evk. vanília aroma


Elkészítés: 
A tejet meglangyosítjuk és beletesszük a 1/2 tk. cukrot, majd rámorzsoljuk az élesztőt. 10 percig hagyjuk letakarva. Ezután hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük. A tojások fehérjéből, 1/2 evk. eritrittel kemény habot verünk, a túrót villával áttörjük, majd szintén villával hozzákeverjük a tojássárgáját, a vanília aromát, és a maradék eritritet. Ezután a habot óvatosan beleforgatjuk. 
A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk és félcenti vastagságúra nyújtjuk. Négyzeteket vágunk és mindegyik közepére egy evk. túrókrémet teszünk. Átlósan összecsípjük a sarkokat és összenyomkodjuk, hogy ne nyíljon szét sütéskor. 180 fokon, előmelegített sütőben 23 percet sütöttem! Tálaláskor szórjuk meg darált eritrittel.:)


Összesen: 1697 kcal/ 195g ch/ 59g zsír
Nekem 9 db lett, de egyik kisebb, másik nagyobb, így most 100g-ra számoltam ki egy adag értékét. De lemértem, nekem a legnagyobb batyu 8,5 dkg, a legkisebb 6 dkg lett.

100 g NonóTúrós batyu: 201 kcal/ 23,1g ch/ 6,9g zsír

ÉRDEKESSÉG!!!
Egy "átlagos" Túrós batyu 75 g: 250 kcal / 41,3g ch
Nálam egy 75 g NonóTúrós batyu: 154 kcal / 17,7g ch 
BIZONY NEM MINDEGY!!!:)


Jó étvágyat kívánok hozzá.:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény