Csúsztatott palacsinta...

Nekem eddig kimaradt az életemből...nem is tudom miért, hiszen isteni finom.:)

Nézelődtem a neten és belebotlottam.:) Pár perccel később Amica mondta, enne mákos palacsintát...gondoltam akkor most vagy soha.:) Nekiláttam, de a rendes receptet persze Nonosítottam.:)

Eredeti recept: Csúsztatott palacsinta

Nonó féle...


Hozzávalók :
30 dkg tönköly fehérliszt
6 dl 1,5%-os tej
7 dkg kókuszzsír
5 db tojás
8 dkg eritrit

A sütéshez : kevés kókuszzsír.
A rétegek közé : 5 dkg mák és 5 dkg eritrit összedarálva.
(Gondolkoztam legyen-e közte még lekvár, de diabetikus nem volt itthon, így elhagytam, de nem is hiányzott, egyáltalán nem lett száraz!)

Elkészítés:
A tojások fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját, a kókuszzsírral és az eritrittel robotgéppel habosra keverjük . Felváltva adagoljuk hozzá a lisztet és a tejet, végül óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérje habot a masszába. Sűrű masszánk lesz. A palacsinta sütőben egy kevés kókuszzsírt teszünk, majd kb. 1,5 merőkanálnyi tésztát megsütünk. Így készítve 8 palacsintát kapunk (nekem 7 lett mert az első nem sikerült, Lányok elszólítottak a tűzhely mellől!:)).
Az egyik oldalát szép pirosra sütjük. A sült felével alul átcsúsztatjuk egy tányérra. A "sületlen" részt megszórjuk 2 csapott evk. eritrites mákkal (vagy bármivel). Megsütjük a következő palacsintát ugyanúgy mint az elsőt, ezt rácsúsztatjuk a mákos rétegre, a tetejét megszórjuk újra mákkal . Ezt folytatjuk mindaddig, amíg az utolsó palacsintához nem érünk Az utolsó réteget úgy borítjuk a többire, hogy a sült fele kerüljön felülre!

Nekem 8 nagy szelet lett. Egy szelet is nagyon laktató!:)
Lehet viszont, hogy valakinek nem elég édes, annak ajánlok bele lekvárt is vagy több eritritet, nekem pont megfelelő volt így.:)

Kalóriát nem tudok számolni, mert a kalóriabázis nem működik. Majd pótolni fogom!

De egy biztos... cukormentes, kókuszzsírral és tönköly fehérliszttel készült isteni édesség, ami akár a vasárnapi húsleves után is kiváló egészséges finomság a családnak!:) 

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény