NonóFitnesz ZSEMLE

Szeretem a kiflit, de a zsemlét jobban...így a kifli alapomból kigyúrtam egy zsemle receptet.:) Szerintem nagyon szépek lettek, mellette finomak és 3 napig simán elállnak, nem szárad ki, finom omlós.:) Nincs is jobb a friss pékárú illatánál a lakásban, főleg ha az még egészséges is.:)



Hozzávalók 8 db zsemléhez:
16 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt 
4 dkg tönköly fehérliszt
30 g lenmag darálva
20 g szezám darálva 
15 g élesztő
1 dl tej 
1/2 tk. (3g) cukor 
25 g kókuszzsír
25 g kacsazsír 
(volt itthon házi, Nagypapám féle, nem hagytam ki.:)) 
1 tk. só 
1 tojás
1 tojás sárgája a kenéshez


Elkészítés: Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk kb. 10 perc alatt, majd a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk. Kb. egy óra alatt duplájára kelesztjük.  És itt lesz lekönnyítve a dolog, mert nem kell nyújtani, hajtani, egyszerűen csak 8 részre osztani. Én mértem közben, egy gombóc kb. 55 g lett. Tehát kis gombócokat formálunk és szépen egymás mellé sorakoztatjuk őket. A tetejüket egy tojás sárgájával megkenjük és letakarva még fél órát pihentetjük. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 23 perc alatt pirosra sütjük.



Összesen: 1628 kcal/148g ch

100 g NonóFitnesz zsemle: 370 kcal/ 33,6g ch

Vagyis nálam, két zsemlében van annyi szénhidrát, mint egy rendes fehér zsemlében!:)

Megsülve a zsemlék 4,8 dkg lettem, így egy zsemlében: 182 kcal/ 16,5g ch lett.


Jó étvágyat kívánok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zabfelfújt, vagyis Zabkoch Nonó módra.:)

Pizza tészta recept

Kefires-epres kevert sütemény